نوشتار سی دی هستی (بخش اول)
شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 17:02 | نویسنده این مطلب : مسافر : امید | ( نظرات )

 نوشتار سی دی هستی (بخش اول)

نفس آن چیزی است که تعیین موجودیت می کند در ظاهر و باطن...

بسم‌الله الرحمن الرحیم

باقوت گرفتن از قدرت مطلق الله جلسه را آغاز می‌کنیم

سلام دوستان من حسین هستم یک مسافر نگهبان جلسه، سلام حسین

خواهش می‌کنم برای رهایی خودمان از دست نیرومندترین دشمن خودمان که جهل و ناآگاهی خودمان هست چهارده ثانیه سکوت کنیم و به خداوند بزرگ پناه ببریم

متشکرم دوستان : از خانم زهره دبیر خواهش می‌کنیم خلاصه عملکرد جلسه‌ قبل را اعلام کنند

سلام دوستان زهره هستم مسافر: سلام زهره،به نام قدرت مطلق الله امروز جلسه‌ی ششم از دوره‌37 به استادی و نگهبانی جناب مهندس و دبیری اینجانب زهره با دستور جلسه‌ای که اعلام خواهد شد در تاریخ 28/9/96 رأس ساعت 8:30 آغاز به کار نمود متشکرم

متشکرم از دبیر،سلام دوستان حسین هستم مسافر :سلام حسین

امیدوارم حالتان خوب باشدحال من هم به حمدالله خوب است اینقدر هم آلودگی داریم که مدارس و دبیرستان ها راتعطیل کردند انشالله یک بارندگی شود یا بادی بیاید که این آلودگیها را ببرد.امروز سه‌شنبه 28 آذرماه است و بیست و سه دقیقه به ساعت 9بامداد .

مادرمسائل مختلف مطرح کردیم که یک انسان برای اینکه بتواند به یک آرامش و آسایش برسد سه پارامتر داشتیم:پارامترهای جسم،روان،جهانبینی که همه ادیان الهی روی پارامتر جهانبینی کار می کنند استادان اخلاق هم روی جهانبینی کار می کنند و قوانین هم روی جهانبینی حرکت میکند،در ابتدا این بحث های جسم،روان،جهانبینی برای بیماری اعتیاد بود ولی بعدا متوجه شدیم که این مسئله جسم،روان،جهانبینی مربوط به انسان است ومنشا خیلی از بیماریها عدم توجه به این پارامترهاست ومتوجه شدیم که روان هر انسان یعنی خلق و خوی هر انسان. چون یک انسان ممکن است بداخلاق باشد یا خوش اخلاق باشد،مجنون باشد یا انسانی عصبی باشد،گوشه گیر باشد،افسرده باشد،میل به خودکشی داشته باشد،خودآزار باشد ،مردم آزار باشد مجموعه اینها روان میشود.

آموزش دیدیم که روان از دوچیز تشکیل می شود:یکی فیزیولوژی ما:جسم ما و آن ناقلهای عصبی،نوروترانزمیترها وموادبیوشیمی وشبه افیونی ما و یکی هم جهانبینی ؛که جسم (فیزیولوژی)،روان ما را میسازد برای اینکه قضیه را خیلی خوب بفهمیم گفتیم وقتی که فردی دندانش درد میکند روانش کاملا به هم ریخته است و شما انتظار نداری که بگویی بیا فیلم سینمایی را نگاه کن چون اینقدر فشار و درد هست که فقط درد را تشخیص می دهد و تمام حواسش روی درد متمرکز شده است و هیچ چیز دیگر را درک نمی کند. پس فیزیولوژی میتواند روی روان اثر ژرفی داشته باشد و برای این من هردفعه روی جهانبینی یا روان یا فیزیولوژی بحث می کنم چون تفکر و اندیشه ما در ساخت وسازندگی ما نقش بسیار کلیدی و موثری دارد موقعی ممکن است که تفکر ما این باشد که

خیام اگر ز باده مستی خوش باش          با ماهرخی اگر نشستی خوش باش

چون عاقبت کار جهان نیستی است       انگار که نیستی،چو هستی خوش باش

در گذشته این شعر قبله ما بود و آنقدر خواندیم وآنقدرکارهای بدبد کردیم که ما را به اعماق جهنم رهسپار شد چون میگفتیم عاقبت جهان نیستی است اگرالان کسی هم تفکرش این باشد که عاقبت کار جهان نیستی است (انگار که نیستی چو هستی خوش باش )بنابراین همین نتیجه را میگیرد که باید مشروب بخورد،مواد مخدر مصرف کند،با ماهرخ ها نشست وبرخاست کند والی آخر،خیلی طبیعی است اما ما در این آموزش و جهانبینی فهمیدیم که نه،عاقبت کار جهان نیستی نیست اینکه این شعر از خیام هست یا نه؟ چون خود خیام یک حجت الاسلام بود وریاضیدان و شکور و فهمیده بود و آیا از خیام هست یا نه ؟نمیدانم ،هدفش از بیان این شعر چه بود را نمیدانم ولی برداشت از این شعر همین است وغیر ازاین چیز دیگری نمیتوان برداشت کرد.یا وقتی میگوید

امشب می زجام یک منی خواهم کرد      خود را به دو جام می غنی خواهم کرد

اول سه طلاق عقل ودین خواهم کرد        پس دختر رَز را به زنی خواهم کرد

درخت مو،انگور را دختر رَز میگویند یعنی اول دین و عقل را سه طلاقه میکنم ،الکُلی میشوم و مشروب خوار میشوم و این برداشتش چیست؟ اینکه زندگی دم غنیمت است البته دم غنیمت است اما یک حساب و کتاب دیگری دارد یا مثلا میگوید

آنقدر بخورم شراب کاین بوی شراب          آید ز تراب چون روم زیر تراب

تا از سر قبر من گذارد مخموری               از بوی شراب من شود مست و خمار

میگوید اینقدر شرابخواری میکنم چون روم زیرتُراب ، تُراب یعنی خاک یعنی وقتی رفتم زیر خاک این بوی شرابم از قبرم بیرون بزند تا اگر از سر قبر من یک آدم خماری رد شود از این بوی شراب مست شود.این تفکرش چیست؟ چه اندیشه ای را به انسان می دهد؟ برای همین میبینید که در قسمت اروپاو... چون تفکر،تفکر دم غنیمت است وباید حداکثر استفاده و لذت را از جسم و فیزیولوژی ببریم این شعرها خیلی گل کرده و همه میشناسند اما الان نه این عاقبت کار جهان نیستی است.

اگر به جاهایی بروید که بساطش منقل و مشروب خواری است همه این شعرها نُقل مجلس است و یک دست به بافور و انبر با ذغال یا دستش به بطری و استکان ،دارد بالا می اندازد و این شعرها را برای هم میخوانند.این شعرها انسان را به کجا میکشد؟ به نیستی و نابودی میکشد.

تمام بحث هایی که ما میکنیم همین است که آیا عاقبت کار جهان نیستی است یا عاقبت جهان کارهستی است این برای ما خیلی سرنوشت ساز است میگویند ما به این چیزها کار نداریم اگر ما به این چیزها کار نداشته باشیم ممکن است گمراه شویم و به نقاط تاریکی برسیم. وقتی میگویم وارد جهنم شویم منظورم آن جهنم نیست: یک زندگی نا آرام هم جهنم میشود،یک زندگی خفقان آور هم جهنم میشود، زندگی در بیغوله ها بیغوله حتما نباید انسان کارتن خواب شود ممکن است انسان در برج باشد،به قول امروزی ها در پنت هاوس(penthouse) باشد اما کارتن خواب باشد در مجلل ترین خانه زندگی کند اما کارتن خواب باشد.بنابراین این در ما نقش مهمی دارد واین چیزی بوده که ما را از بالا به پایین کشیده است روی این تفکر و اندیشه لذت جویی در آنِ واحد،این سمبل و قبله ما بوده و ما را دچار مشکل کرده است حالا مامیخواهیم ببینیم و یک صحبت ما این است که بدانیم عاقبت کار جهان نیستی است یا هستی؟

اگر عاقبت کار جهان نیستی است من هم این شعر را قبول دارم و به طرف همین شعر گرایش پیدا میکنم و میگویم من امروز هستم و فردا نیستم پس دم غنیمت است برویم ببینیم چه میشود .این نیست.

برای اینکه بدانیم این نیست یا هست باید به یک مرحله دانایی برسیم وقتی میخواهیم به مرحله دانایی برسیم باید یکسری اطلاعات ذره ذره ذره پیدا کنیم اطلاعاتی که پیدا میکنیم در صور آشکار که خودش بسیار مشکل است ما هنوز در فیزیولوژی جسم هزاران هزار مشکل داریم و هنوز ما یعنی بشرامروزی نتوانستیم مسائل را حل کنیم ،هنوز در قسمت بیماری ها صدها بیماری است که اصلا نمیتواند حلش کنند در آن عاجز ماندند، فقط در آن یک رفع و رجوعی میکنند اما درمان نمیتوانند بکنند مثلا بیماری ام اس را فقط رفع و رجوع میکنند و یک آمپول و قرص میدهند که بدتر نشود و تعادل داشته باشد اما درمان برایش ندارند این در قسمت آشکار است،حالا باید در قسمت پنهان برویم

این توی قسمت آشکار است حالا باید برویم توی قسمت پنهان آنجا مشکلات ومسایل زیادی داریم بنابراین موقعی که درس میدهیم لازم نیست که یکمرتبه ما اینها را بفهمیم چون این کارها دانستنش دشوار است چون در مورد صور پنهان است .هزاران سال است ،قرن ها است که خداوند پیامبران را گسیل میکند و پیامبران با هزینه ای بسیار بالایی می آورند واطلاعات را به بشر امروزی می دهند باز می بینی بعد هزاران سال بازبشر امروزی قوانین الهی را یا چپکی برداشت کرده ،یا راه دیگری رفت ، یا منحرف شد ویا تک وتوکی به مقصد رسید یا نرسید ،خوب خیلی ها میرسند خیلی ها هم به مقصد نمیرسند پس کار سخت است مساله ای که وجود دارد وقتی روی انسان نگاه میکنیم انسان یک موجودی نیست که به این زودی به وجود آمده مثلا تئوری تکامل را داربین دارد تئوری تکامل ، تئوری بسیار خوبیه قبوله ، همه چیز رو به تکامل است شما مثلا فرض کنید که ، اگرنگاه کنید ماشین ها ( خودرو اتومبیل ) در حال تکامل است یعنی هر روز خودرو ها تکمیل تر می شوند کاملتر میشوند ، یخچال را در نظر بگیرین یخچال ها هر روز کاملتر میشوند ، ساختمان سازی ، ساختمان سازی ها روبه تکامل است روز به روز ساختمان سازی ها بهتر می شود ، گسترده تر می شود ،لباس ، پوشاک ، غذا ها اگر نگاه کنیم می بینیم همه چیز در حال تکامل ( یعنی از کامل شدن می آید ) چیزی که در حال کامل شدن است را بهش میگوییم (تکامل )همه چیز در حال کامل شدن است خوب وقتی همه چیز در هستی در حال کامل شدن است خوب پس کل هستی خودش هم در حال کامل شدن است ، درخت ها هم در حال کاملتر شدنند ، میوه ها هم در حال کامل شدنند ، حیوان ها هم در حال کامل شدن هستند این تئوری ، تئوری درستیه چیز عجیب وغریبی نیست خوب می بینی یک حیوان بر حسب نیازش ممکن است دندانش بزرگتر یا دندانش کوچکتر بشود یک موقعی دندان های عقل ما که الان چهارتا است خیلی بیشتر از این بوده دندان های آسیاب ، اون دندان عقل هم که دارد ذره ذره ناپدید میشود اون هم جز دندان های آسیابی بوده ، این طرف دندان ها زیادتر بوده چون انسان از غلات و از گیاهان استفاده میکرد و می جوید ، بعد غذا آمد پخته شد غذا ها نرم شد قابل جویدن بود یواش یواش دندان ها تغییر کرد این یک اصل حساب شده ای است ولی اینکه بگوییم که ، حالا بیاییم بگوییم انسان از نسل مثلا میمون است این نه خیلی تفاوت دارد خیلی فرق می کند بعدشم میکشیم انسان ناندرتال ... وانسان چه وچه این خیلی ساده انگارانه است که ما خیال کنیم در مجموعه ای جهان هستی ما فقط انسانها هستیم واین کره ای زمین هستش ، بارها راجع به ابعاد جهان هستی در صور آشکار من براتون صحبت کردم دیگر ، که وسعتش چقدر است که گفتیم از مشهد ، در نظر بگیرین زیر طبس می آید نیشابور ، سبزوار و همین طور تا برسیم به تهران ، سمنان وچه وچه از این جا برویم قم ،  کاشان واصفهان ویزد وکرمان از اون طرف بپیچیم بیاییم طرف بم و زاهدان وایرانشهر و سرآوان تا برسیم به مشهد ، یک کویر داریم کویر به این وسعت کویر مرکزی ایران به نام کویر لوط می گویند .کویر شور گز هم می گویند چون این گزهایی هستش نوعی گیاه هستش بهش میگویند گز ، هم شور است وهم گز ، اونجا شور گز هم به این کویر میگویند ، ما میگوییم کویر لوط ولی خود محلی ها میگویند شور گز یعنی همان کویر لوط ، آن جا پر از شن ، ماسه است . ماسه ای بادی ببینین چند تا دونه شن آنجا هست ، این جا  میبینی امروز تپه ای هست به اندازه ای عباس آباد ، فردا باد می آید میبرد جای دیگری اگر همه ای این دانه های شن این را مجموعه ای ستارگان بگیریم کره ای زمین از یک دانه از اینها کوچکتره در مقابل کهکشان ها و در مقابل عالم هستی یعنی کره ای زمین از یکی از اینها اندازه یکی از این دانه های شن است در مقابل این همه ماسه ، حالا ما بگوییم همه چیز مال اینجا است، حیات در اینجا انسان مال اینجا ، چی مال اونجا ، چی مال اینجا خلقت انسان نمیخورد به ده هزار سال پیش به بیست هزار سال پیش به صد هزار سال پیش من فکر میکنم ( خود من فکر میکنم ) که خلقت انسان قبل از منظومه ای شمسی هنوز انسان بوده ، منظومه شمسی چهار میلیارد سال است حتی قبل از اون هم انسان وجود داشته این نیست که بگوییم مال همین ده هزار سال و بیست هزار سال ، سی هزار سال پیش بود و انسان به وجود آمد و از نسل میمون بوده و انسان ناندرتال بود وبعد این جوری شد واین جوری شد ، نه این یک قسمت از قضیه است این تفکر وتصور ما است آن روز هم براتون تشریح کردم گفتم یک دلیل براتون می آورم الانه از زمان انقلاب تقریبا چهل سال میگذرد از قبلش هم تازه بوده در طول این چهل سال ما یک فرهنگستان لغت داریم که تمام علما ودانشمندان ودکترای ادبیات ومتخصص ها جمع شدن واینهابعضی لغت های جدید را درست میکنند اول از آنکه مثلا می آیند میگویند ما بیاییم به جای هلکوپتر بگوییم چرخ بال خوب لغت  فارسی انتخاب کنیم به جای کامپیوتر بگوییم رایانه

 

الان صرف این که این کار درست است ویا این کار غلط است مثل این است که یکی یه بچه دارد اسم بچه را گذاشته جک بچه به دنیا آورده اسمش را گذاشته مثلا ژولیت یا گذاشته جک  اسم پسرش را بگوییم نه این بی خودی این کار را کرده ما پسرش که اسمش جک است بهش می گوییم مثلا اصغر این هم که ژولیت است بهش میگوییم نرگس ، آقا مال یکی دیگه است یکی دیگر زاییده یکی دیگر بزرگ کرده تو واسه ای چی اسمش را عوض میکنی اون کسی که این دستگاه را درست کرد اسمش را گذاشته چی هلکوپتر حالا مال اون است اختراعش را هم اون کرده اسمش هم هلکوپتر است تو واسه ای چی اسمش را عوض میکنی اون یکی هم درست کرده اسمش را گذاشته کامپیوتر چون اون درست کرده تو که درستش نکردی تو چرا اسمش را عوض میکنی ، اسم این دستگاه را گذاشتن تلفن اون که اختراع کرده گذاشته تلفن اسمش تلفن است حالا ما تلفن را حذف کنیم یه چیز دیگر بگذاریم ، اسمش را گذاشته رادیو ما بگوییم نه رادیو درست نیست یک چیز دیگری بگذاریم .اقا اسمش را گذاشته آینه بگوییم نه اسمش را یه چیز دیگری بگذاریم این صرف حالا از این که بگذریم بقیه اش با چه هزینه ای ( حالا منظورم این نیست ) میخواهم هزینه را بگویم ، با چه هزینه ای داشتیم یک سری لغات را عوض کردیم که حالا خوشایند هست ویا خوشایند نیست حالا جامعه می پذیرد یا جامعه نمی پذیرد . الان همه می گوییم هلکوپتر خیلی کم پیش می آید بگوییم که چرخ بال همه ما میگوییم کامپیوتر آنها حالا هر چی میخواهند بگذارند اکثرا مردم میگویند کامپیوتر داری ، کامپیوترخانه ات داری خیلی کم پیش می آید بگوییم خانه ات رایانه داری که من اکثرا اشتباه می کنم رایانه را با یارانه اشتباه می کنم  حالا یارانه را بگوییم چون خودمون درست کردیم اسمش را گذاشتیم ، بله مال خودمان است ولی بعضی چیز ها مال ما نیست مال یکی دیگر است ما نمیتوانیم حالا بعضی اوقات روی تعصب می گوییم نه باید اسم را عوض کنیم یک اسم ایرانی بگذاریم بابا اسم این یک چیز دیگر است مال یک کس دیگر است یکی دیگر گذاشته هلکوپتر مال شخص دیگری است ، تلفن اختراعش مال کس دیگری است . رادیو ، اسم مال کس دیگری است این بچه مال اینه گذاشته جان ، گذاشته جک ، گذاشته ژولیت نمیتوانیم که اسمش را عوض کنیم . چقدر توانستیم اسم عوض کنیم در طول این چهل سال حالا میخواهم این را در نظر بگیریم به وجود آمدن یک زبان ، دفعات قبل هم گفتم به این شوخی ها نیست با این همه اساتید برجسته ای ادبیات ما چقدر توانستیم لغت عوض کنیم هر لغتی چند میلیون تومان هزینه اش می شود پس میبینی دستور های زبان به صورت زبان فرانسه، زبان عربی ، زبان روسی ، زبان اسپانیولی ، زبان انگلیسی اینها همین طوری هپلی هپول که درنیامده که میگوییم بله ده هزار سال پیش ، پنج هزار سال پیش اینها در آمد همین جوری چی جوری اینها در آمد این قوانین این ساختار این زبان ها ،  پس وقتی نگاه میکنیم می بینیم این ساختار زبان های ادبیات هم که در فرهنگ های مختلف است اینها یک سابقه ای خیلی کهن چند میلیون ساله دارد حتی نسل هایی که در انسان به وجود آمده مثلا زرد یک نسل است ، نسل چه میدانم سیاه پوست ها یک نسل هستند اینها هم با هم متفاوت هستند اینها حساب وکتاب جداگانه دارد پس در مرحله ای که می گوییم این مال نسل میمون هست وآمدش این جوری شد ، این جوری شد ، این جوری شد ، این طوری  به این سادگی  به این قضیه نیست تئوری تکامل بسیار بسیار خوب است قبول است ولی نه برای

پس در مرحله ای که می گوییم انسان از نسل میمون هست و اینطوری شد و اینطوری شد و این ....نه به این سادگیها اینطوری نیست تئوری تکامل بسیار بسیار خوب هست  قبول هست، ولی نه برای بوجود آمدن خلق انسان و آقای داروین هم فکر نمی کنم که این حرف را زده که انسان از نسل میمون است آنجا حلقه های مفقوده هم داریم. در سیستم هست اما به وجود آمدن آنها حساب و کتاب دیگری  دارد.یعنی منظورم این است که آ نجا در کتاب می گوییم مثلا در قرآن داریم که ما از حیوانات هشت تا را نازل کردیم و حتی آمدن و فرستادیم پایین. انسان هبوط کرد ؛ انسان را فرستادیم پایین ؛به جهان دیگری. این یک سری پرونده... این می خورد؛اینا باید دنبالش یک جای دیگری بگردیم و دنبالش اینجا نیست.

مسئله ای که ما داشتیم و دفعه قبل هم به آن اشاره کردم مسئله نفس بود گفتیم نفس آن چیزی است که تعیین موجودیت می کند در ظاهر و باطن.

ادامه سی دی در قسمت دوم...

مرتبط با: متن یا خلاصه سی دی های اموزشی،


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید: