گزارش جلسه ی خصوصی همسفران 22/06/94 (وادی چهاردهم و تاثیر آن روی من)
دوشنبه 23 شهریور 1394 ساعت 21:34 | نویسنده این مطلب : همسفر لیلی | ( نظرات )

به نام نامی اولین عاشق که اوست...

روز یکشنبه، 22/06/1394، جلسه ی اول از دور هفتم کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران شعبه ی شیخ بهائی، با نگهبانی همسفر زهره، دبیری همسفر مریم و استادی همسفر خاطره، و با دستور جلسه ی

"وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من"

راس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

استاد عزیز این چنین فرمودند:

خداوند را سپاسگزارم که فرصت خدمت در این جایگاه را به من عطا کرد.

محبت در وادی چهاردهم و در آخرین وادی قرار گرفته است؛ شاید این سوال پیش بیاید که چرا محبت در آخرین وادی ست؟ شاید یکی از دلایلش این باشد که اگر آقای مهندس می خواستند محبت را در وادی اول قرار دهند، همه ی ما با آن حال خرابی که وارد کنگره شدیم و آن قدر آشفته و پریشان بودیم که اگر محبت در وادی اول قرار گرفته بود، اصلا نمی توانستیم بفهمیم محبت چیست؛

اما الان 13 وادی را پشت سر گذاشتیم تا پله پله و آرام آرام با عشق و محبت آشنا شویم.

اگر همان موقع که من با حال خراب وارد کنگره می شوم، به من بگویند عشق و محبت، اصلا پذیرای آن نیستم. می گویم حال من خراب است و شما می گویید عشق!؟ اما آقای مهندس محبت را در وادی چهاردهم قرار داده اند که ما پله پله و مرحله به مرحله پیش برویم تا ظرفیت لازم برای پذیرش عشق را پیدا کنیم.

محبت با این که در وادی چهاردهم است، اما ما را به وادی اول که تفکر است بر می گرداند تا بتوانیم با تفکر به مفهوم واقعی عشق و محبت دست پیدا کنم. چرا که اگر تفکر نکنیم، نمی توانیم معنای اصلی محبت  را بفهمیم و به آن آرامشی که قرار است برای ما با خیر و برکت همراه باشد، برسیم.

صحبت از محبت خیلی سخت است، حتی اگر بخواهیم کلمه ی محبت را بر زبان آوریم، باز هم سخت و سنگین است، چه برسد به این که بخواهیم در عمل آن را اجرا کنیم. اما با وجود کنگره و آموزش های آن، بعد از گذشت مدتی می بینیم که می توانیم محبت خود را بیان کنیم و این ها همه معجزه است. شاید هیچ کس به هیچ نحوی نمی توانست ما را به این وادی برساند. با آن همه تخریبی که داشتیم و با آن همه ظلمتی که تجربه کرده بودیم به کنگره آمدیم و الان به وادی عشق و محبت رسیدیم.

در گذشته اگر هم محبتی می کردیم، همه اش با توقع بود، اگر برای کسی کاری می کردیم توقع داشتیم که جبران کند و محال بود که پشت محبت ما توقع نباشد.

اما در کنگره عشق بی توقع و بلاعوض را یاد گرفتیم و فهمیدیم که محبت مثل هر چیز دیگری 2 صور دارد که شاید ما در گذشته صور آشکار آن را درک کرده بودیم، اما صور پنهان محبت آن قدر عظیم و عمیق است که شاید هنوز هم که هنوز است، نتوانسته باشیم آن را به خوبی درک کنیم.

وقتی می گوییم به نام خداوند بخشنده ی مهربان، اگر به عمق آن دقت کنیم، می توانیم پی ببریم که خداوند چقدر عاشق ماست که به ما همه چیز بخشیده است، اگر به مهربانی اش فکر کنیم می فهمیم که وقتی ما را آفرید، در وجود ما هم عشق و مهربانی را دمید و ما می توانیم این گونه به ارزش والای خودمان پی ببریم.

برای این که بتونیم عشق و محبت را درک کنیم، باید تزکیه و پالایش شویم. محبت عنصری الهی ست، عنصری ست که ناخالصی ها را در خودش نمی پذیرد و ما اگر می خواهیم در وجودمان محبت نهادینه شود، باید تزکیه و پالایش شویم، باید ناخالصی ها را از خودمان دور کنیم، باید کینه و دشمنی را در وجودمان آرام آرام از بین ببریم.

در تزکیه و پالایش، هدف فقط زدودن تاریکی نیست، هدف دیدن تاریکی هاست. خیلی وقت ها ما اصلا نمی دانیم که در وجودمان تاریکی ست، چه برسد به این که بخواهیم آن را از وجودمان پاک کنیم.

تزکیه و پالایش، مثل کوهی است که پشت آن کوه، محبت واقعی قرار دارد. اگر بخواهیم به محبت برسیم، باید از این کوه صعود کنیم. برای بالا رفتن از کوه، اول همه مان، یک کوله پشتی سنگین داریم، کوله باری از ضد ارزش ها. ولی پله پله که بالا می رویم، باید خودمان را سبک کنیم. سبک کردن زدودن ناپاکی هاست و همچنین باید در کنار زدودن ناخالصی ها، بخشیدن را هم یاد بگیریم، چرا که بخشیدن پله ی اول دست یافتن به وادی محبت است.

طی کردن این مسیر، دشوار اما امکان پذیر است و رسیدن به قله آن قدر وصف ناشدنی ست که دیگر به فکر متعلقات خود نخواهی بود و همه چیز و همه کس را دوست خواهی داشت.

من اگر بخواهم همسفر خوبی باشم، باید مسافرم را با وادی محبت همراهی کنم. شاید مسافرم چون بیمار است، محبت من را متوجه نشود، ولی من اگر به او محبت می کنم، فقط به خاطر خودم است. سفری که با عشق و محبت همراه باشد، برای هر دوی ما، حال خوش را به همراه می آورد. ما باید ببخشیم، تا به ما بخشیده شود، عشق را باید نثار دیگران کنیم تا به ما برگردد.

انشالله همه ی ما بتوانیم به این کوه صعود کنیم و به محبت واقعی دست پیدا کنیم. این محبت به سختی به دست می آید ولی اگر آن را به دست آوردیم و در وجودمان نهادینه شد، به راحتی از ما جدا نمی شود.

نویسنده: همسفر لیلی

خدا قوت خدمت تصویر گر گرامی
پیروز و سربلند باشید

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو